pondelok 6. februára 2017

Archiv - Victoria Schwab


Autor : Victoria Schwab
Originálny názov : The Archived
Séria : The Archived
Časť : prvá
Počet strán : 336

Vydavateľstvo : CooBoo
Rok vydania : 2014
Prvé vydanie originálu : 2013
Čítané v jazyku : CZ







Mojimi očami

Už mnohý sa asi sami seba pýtali čo sa asi stane, keď raz naše telo i duša opustí tento svet. Jedno je isté, že vo svete v ktorom žije šestnásťročná Mackenzie Bishop ľudia zanechávajú po svojej smrti svoje spomienky. Aby sa na minulosť nezabudlo a tieto spomienky sa uchovávajú v Archíve. Akoby ste vstúpili do knižnice ale namiesto kníh na poličkách sú priečinky a v každom odpočíva mŕtvy i so svojim spomienkami. Nie su to ľudia, ktorými boli. Nazývajú ich Histórie a ich spánok sa dá ľahko narušiť. Ak sa História prebudí je na Správcovi, aby vrátil Históriu späť. Miesto kam sa vracajú sa nazýva Úžiny, miesto plné tmavých chodieb a dverí do ktorých nepasuje hoc aký kľúč. Jeden taký nosí práve Mac. Úlohu správcu jej odovzdal dedo, ktorý v nej videl potenciál už od mala. Po jeho smrti  však Mac je odhodlaná nesklamať ho a využiť všetko čo ju stihol naučiť. No po smrti jej brata Bena to je iné a nedokáže sa cez to preniesť. S rodičmi sa odsťahujú do nájomného domu, ktorý kedysi býval hotel. Už po príchode Mac objaví svoje dvere do Úžin ale časom si uvedomuje, že Histórie sa tu prebúdzajú až moc často. Akoby ich ktosi budil schválne. Nielen, že sú čoraz staršie ale dokonca i ozbrojené. Ako to všetko Mac zvládne dva rozdielne životy a stratu brata?


Ty seš blázen, odpoví. Jsi bláznivá, skvělá holka. A běhá mi z tebe mráz po zádech. Usměju se.. (249)



Chybičky krásy a zhrnutie

Na prvý pohľad ako si prečítate anotáciu máte z toho dobrý pocit priam očakávate, že to prinesie čosi nové čo tu ešte nebolo. Po prečítaní príbehu som trošku sklamaná nakoľko ten námet mal veľký potenciál na skvelú knihu. V podstate začiatok nie je o ničom inom len stereotyp ako je Mac u Úžinách, túla sa po hoteli alebo lezie stále do Archívu. A to s Owenom to mal byť akože vtip, že ano?! To bolo už vše moc okaté od začiatku a neviem či som jediná ale dosť mi liezol na nervy. I to rozprávanie z minulosti Mac so starým otcom ako si ju vychovával a učil ju vše čo potrebuje na post Správcu trošku to rušilo samotný príbeh aj keď to bolo akousi súčasťou príbehu ale asi to mohlo byť písanie inak. Je tu však jedno ALE. 


Vzpomínky nejsou všude, vysvětluješ mi. Ne každá vzpomínka stojí za to, aby byla uchovávána...(35)

Keď sa tam začalo konečne čosi diať čo ma bavilo skutočne moc tak bol koniec. A na just chcem znať čo bude ďalej aj keď mám pocit, že Owen mi bude žrať nervy v ďalšej knihe :DD Prečo? Nie som si úplne istá ale akoby sa na jeden kľúč zabudlo:P Takže ako vravím hlavná hrdinka i jej parťák Wes, Roland dokonca i starký mi sedeli ako postavy ale ten zvyšok bolo moje prekliatie. Príbeh sa síce ľahko a rýchlo číta ale nie je natoľko napínavý, aby ma uchvátil pretože máte pocit, že celý príbeh sa deje na jednom mieste. Mnoho vecí je okato písaných proste poznáte čo sa bude diať skôr ako k tomu príde. A je zvláštne, že rodičia Mac o ničom netušia dobre na jednej strane prišli o syna ale na druhej sa tvária aký sú skvelý rodičia začnú od znova a pritom sa tvária akoby tam ani nebola a tie jej divné ''výlety''a zranenia sú v poriadku. Ale nezahadzujem túto sériu aj keď na tretej časti sa len pracuje ak vôbec nejaká bude. Koniec bol ten čo ma presvedčil, že to môže byť ešte dobré. Ale ak sa zas nechá opantať takým ako Owen vzdám to :D Ak mám byť úprimná či to odporučiť no za skúšku to stojí ale treba ísť do tej knihy s veľkou rezervou čož ja som nebola nikým varovaná :) Dala som jej 3 hviezdičky a je jedna z mála pri ktorej mi je to fakt ľúto nakoľko ten námet by bol aspoň pre mňa za 5...



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára