streda 12. apríla 2017

Dcera kostí a dýmu - Daughter of Smoke & Bone - Laini Taylor


Autor : Laini Taylor
Originálny názov : Daughter of Smoke & Bone
Séria : Daughter of Smoke & Bone
Časť: prvá

Počet strán : 368
Vydavateľstvo : Knižní klub
Rok vydania : 2012
Prvé vydanie originálu : 2011
Čítané v jazyku : CZ







Život aký vedie Karou sa môže zdať všedný. Krásna mladá študentka umenia v Prahe. Jej obrazy všetci milujú, pretože jej postavy sú ako z hodiny mytológie no nik netuší, že sú skutočné a čo viac sú jej jediná rodina, ktorú má. Čarodej, ktorý ju vychoval ju posiela do sveta na pochôdzky pre jedinú vec a to sú zuby. Sama netuší načo ich toľko potrebuje ale vie, že sú pre neho veľmi dôležité. Do ríše chymér a iných tvorov vedú po celom svete akési dvere, ktoré nie je možné otvoriť vo svete ľudí. Jedného dňa Karou zahliadne kohosi ako prikladá ruku na tieto dvere a zanecháva na nich vypálený otlačok jeho dlane. Až nato, že je neskutočne krásny  a svojim spôsobom z neho vyžaruje hnev a smútok jej pripadá obyčajný pokým nezahliadne jeho tieň, ktorý má krídla..



Bylo nebylo,
anděl ležel v mlze a umíral
     A ďábel si klekl vedle něho s úsměvem ...

Kniha, ktorá mi pohladila dušičku. A práve pre takéto kúsky sa oplatí čítať knihy. Dúfam, že v tomto roku sa tento elán ponesie dlho. Podľa mňa skvelý príbeh aj keď začiatok sa vezie trošku pubertálnymi záležitosťami ako Karou a jej ex. V tej chvíli by ste si ani nepomysleli, že sa ten dej môže až tak otočiť. Páčilo sa mi, že sa autorka vyhrala s príbehom dala si záležať aj na maličkostiach, ktoré po kúskoch skladali obrazec Karou a jej život. Ďalším plus je iste fakt, že príbeh sa odohráva v Prahe a na takéto príbehy je ako stvorená. Pre tých čo tam žijú to možno tak ani nepripadá ale z nej proste srší história a k fantasy ma tú správnu kulisu :P 

Hlavné postavy Karou ako Akivu si obľúbite teda aspoň minimálne Karou ako malú rebelku. Je to silné žieňa, sebaistá a tie jej modré vlasy:))A možno práve to kreslenie mi je blízke a na jej tvorbu by som sa tiež hrnula ako sliepky na zrno :D A jej kamoška Zuzana no tak pri tej som sa vážne pobavila a tiež skvele dopĺňala správnu atmosféru v tú pravú chvílu.

 Sprvu som bola na vážkach či to začať v originále ale nakoniec som sa rozhodla pre preklad, ktorý mi vcelku sedel a čítalo sa to samo. Vyšli len dve časti v preklade ale kdesi som začula, žeby sa možno k tretej časti vrátili neviem čo je pravdou. Keď náhodou niekto niečo vie ďakujem za echo ale keby nie tak si ju jednoznačne kúpim v origináli, pretože toto je séria, ktorú si nenechám ničím pokaziť a verím, že pokračovaním svoju laťku nezníži.
V prvej knihe nám Laini dá nahliadnuť do sveta chýmér len cez ''kľúčovú dierku'' ale i tak je to lákadlo. Všetko v príbehu má svoj rád a vďaka tomuto postupnému odhaľovaniu som až niekde v polke pochopila čo Karou skutočnosti je. Áno viem démon a anjel sa do seba zamilujú dáva veľmi  veľkú nápovedu i keď je to trošku klišé ale bolo to svojim spôsobom iné ale malo to svoje čaro . Prečo som však nedala 5hviezdičiek bol fakt, že ku koncu keď sa objasňuje minulosť a prelína sa s príjemnosťou mi to pomotalo riadne makovicu, takže som sa občas vracala k určitým stránkam, aby som si to všetko objasnila. Ale i tak je to skvelý príbeh, jednoduchý ale pútavý, neobťažuje vás veľkou dávkou nových slov, ktoré by ste nedokázali si ani pamätať..postupuje pomaly a tým si získava vašu pozornosť a pritom stále dokáže prekvapiť. Jednožnačne odporúčam. Myslím, že i na GR má skvelé hodnotenie tak prečo to neskúsiť nie?:) Ja toho neľutujem a postupujem k druhej knihe hneď ako sa mi dostane do pazúrov :P I preto si  zaslúžila 4,5 hviezdičky  ale ako známe polky nevedieme takže 4 hviezdičky.







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára