nedeľa 14. mája 2017

Book vs. Film =1= The girl on the train (2016)

67%
6.5/10






Ako pri každom VS bude pravdepodobné, že to bude obsahovať možno malé spolilery, takže vopred upozorňujem, aby ste potom sa na mňa nezlostili :)



Pre tých čo stále netušia o čom to je ...
Každý den na cestě do práce jezdí Rachel Watson vlakem kolem města Witney. Vlak projíždí kolem jejího starého domu, kde bydlí její exmanžel se svou novou manželkou Annou. O pár domů dál každý den vidí jiný manželský pár. Rachel si postupně tento pár oblíbí a sama pro sebe si je pojmenuje ‚Jess a Jason'. Zdá se, že mají dokonalý život, a Rachel jim zároveň závidí i přeje jejich štěstí. Jednoho dne, když projíždí kolem jejich domu, stane se svědkem něčeho, co od základu změní vše, co si dosud o tomto páru myslela. . (CSFD)



Už je to nejaký čas kedy som sa dopracovala k tomu, že som sa odhodlala vzhliadnuť tento film tak moje myšlienky už niesu úplne čerstvé. Je teraz však otázne či sa mi to páčilo alebo naopak premrhala som pri tom kus času zbytočne? No úprimne nebolo to špičkové ale ani to nejak výrazne nepokazilo čo som už poznala z knihy. Kedže som už vedela čo mám očakávať tak som bola viac v strehu a som si všímala veci, ktoré by som inak nechala v pozadí a proste by som si užila film taký aký je. Na druhej strane som rada zato, že som čítala knihu ako prvú nakoľko práve trailer na tento film ma k nej dotiahol a bola škoda, že som mala trošku väčšie očakávania ale zas som pri oboch spracovaniach na rovnakej vlne. Asi tak na 80% je to identické s knihou a to sa málo kedy stáva. Čo bolo viditeľne rozdielne bolo prostredie, teda tie cesty vo vlaku neboli do Londýna ako kniha píše ale do NY. Rozpočet asi hral svoju rolu :) Alebo to, že si Rachel kreslila vo vlaku namiesto toho, že v knihe si píše len poznámky. Uznajte asi nemohla byť dosť pri zmysloch, aby dokázala vcelku pekne kresby vytvoriť. Alebo postava psychiatra a jeho vzťahu s Megan boli  trochu odlišné. Proste také drobnosti, ktoré ak ste čítali knihu tak si všimnete i samy bez toho, aby Vás na ne niekto upozorňoval.

Obsadenie samotného filmu... pre mňa tu hrajú známe tváre len 4 a to Emily Blunt (Rachel), Luke Evans (Scott )  Lisa Kudrow ( Martha) a Allison Janney (Detektívka Riley). U Allison  nič proti nej nemám práve naopak ale poznám ju hlavne zo seriálu Mom a proste mi sedí k nej tá bláznivá a šialená matka a nie rola policajtky. Hlavnú hrdinu zahrala  Emily Blunt , ktorá sa do svojej role vžila skvele. Pravdepodobne jej dosť pomohlo dostať sa do postavy i vďaka knihe, ktorú vraj poctivo preštudovala a myslím, že bola jediná čo to zvládla, pretože zvyšok  mi tam vôbec nepasoval. Ako napríklad Lisa Kudrow ak neviete o koho stále ide spomeniem Priateľov a postavu Phoebe. Čakali by ste, že ju tu nájdete? Ja teda nie... bola som prekvapená, že tu rolu vzala nakoľko to bolo len zopár viet a aj to nebol bohvie aký výkon. Ako vravím tento film proste patril Emily aj keď jej postava je riadna stalkerka :D

Celkovo mám pocit, že dej vo filme ubiehal príliš rýchlo a nemáte čas sa do toho ani vžiť . Nevravím, žeby kniha disponovala ohromnými opismi ale viac ste z toho pobrali. Na jednu scénku a to poslednú u Anny doma som bola vskutku nedočkavá a bola som zvedavá ako sa ženy hostia svojej role a či to bude aspoň na 90% identické ako v knihe... no až na prostedie to bolo skvelé. Neverila som, že to dajú do filmu. Bolo to kruté ale naj z celého filmu  :D Akoby som to teda všetko hodnotila? Je to thriller to súhlasí a dá sa nato pozrieť ale ak by bolo na mne radšej siahnem po knihe i keď to hodnotenie je 50/50 pre obe strany, pretože podľa môjho názoru to naj vidíte v ukážke. Takže tak ako i kniha odo mňa 3hviezdičky z 5 a za seba moc neodporúčam.
Ak chcete poznať i názor ku knihe stačí prekliknúť -TU- na recenziu.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára