utorok 9. mája 2017

Kráva nebeská - Holy Cow - David Duchovny



Autor : David Duchovny
Originálny názov : Holy cow
Počet strán : 184
Vydavateľstvo : Knižní klub

Prvé vydanie originálu : 2015
Rok vydania : 2016
Čítané v jazyku : CZ





Zdá sa, že nie každý príbeh so zvieratkami je veľký trhák... 

Elsie Bovary je mladá, inteligentná i na prvý pohľad krásavica a niektorý by o nej hovorili ako o bohyni..a kto to teda je a kde ju nájsť? No žije na farme s mnoho ďalšími ako je ona a je to krava. Žije si tu idilický život plný pohody. Jej najlepšia kamoška je Mallory, ktorá je iná (taký ten rodinný typ) to zas Elsie je dobrodruh. My ako ľudia sme pre ňu veľkou neznámou a tak ako my nerozumieme ich zlozvykom tak ani ona nerozumie tým našim. Ako napríklad hľadieť do bedničkového boha. Každý chce vidieť niečo iné a namiesto toho, aby rodinu stmeľovala ich rozdeľuje. No bedničkový boh má čosi i pre Elsie čo jej otvorí oči a otočí život naruby. Po strebaní tej hrôzy začne kuť plán. Vyrazí do sveta na miesto kde sú kravy posvätné a hýčkané. Tým miestom je India.



Jestli chtějí být lidé nazývani zvířaty, musí si to znova zasloužit...

Ak toto mala byť vtipná kniha tak niečo je so mnou zle. Pretože ju všade prezentujú v takom duchu, že sa skutočne pobavíte. No... asi nie každý. Ale na druhej strane dokážem sa ešte smiať, takže nie nie je to vo mne ale v tej knihe. Mám rada zvieracie príbehy bo milujem zvieratá ale tento príbeh mi prišiel podivný a smutný. Pre akú vekovú kategóriu to vlastne bolo písané? Nečítala by som to deťom a dospelých by to nebavilo ostalo to na pol ceste ničoho. Keby sa to trošku prepísalo a venovalo sa to deťom isto by z toho mali väčšiu radosť ako ja. Elsie v podstate popisuje to ako to vo svete chodí, aký sú ľudia voči farmárskym zvieratám a myslela som, že keď to už ide týmto smerom prinesie to aspoň nejaké ''posolstvo'' niečo, čo by možno ľudí donútilo popremýšlať nad naším chovaním a zmeniť to ale to asi nebolo cieľom. Samotný nápad na príbeh je podľa mňa skvelý ale nebol v tých správnych rukách.
 

...Uvízli někde na půl cesty mezi vlkem a člověkem, mezi divokostí a mírností, což musí být někdy matoucí a smutné. Jako brokolice, která je čímsi mezi kytkou a jídlem. Psi jsou brokolice zvířecí říše...



Keby tento príbeh nebol tak kratučký, asi by som to nechala tak a ostalo by to nedočítané. Môj názov, ktorý som už prezentovala na GR je, že keby kniha neniesla meno David Duchovny neuzrela by svetlo sveta. Dnešná mládež ho už tak hneď nepozná  ale jeho tvár a i meno patrila a vždy bude postave z X-files a nie autorovi takejto knihy. Dlho som tak sklamaná nebola a toto bude pre mňa po dlhej dobe a v podstate i v tomto roku prvá kniha len s 1 hviezdičkou. Nechcem niekoho znechutiť vopred ak sa tento ''zázrak'' objavil na Vašej poličke a máte v pláne ešte si ju len prečítať. Je to len také varovanie, ktoré občas ušetrí naše nadšenie pre nové veci. Nemajte veľké oči, pretože to nie je taký boom ako sa o nej hovorí aj keď mnohé názory na GR tvrdia o inom.. Jedno je pre mňa jasné, že v mojich rukách sa opäť už neobjaví.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára