nedeľa 14. januára 2018

Má lady Jane = My Lady Jane - Cynthia Hand, Brodi Ashton, Jodi Meadows ☼ RC review ☼



 Autor : Cynthia Hand, Brodi Ashton, Jodi Meadows                                            
Vydavateľstvo : Fragment   
Originálny názov : My Lady Jane  ( Lady Janies #1)  
Počet strán : 408                                                                 
Rok vydania : 2017                                                                     
Čítané v jazyku : CZ

Ukážku nájdete  ►TU                                                                                

  
Každá história nesie trochu krutosti a i tá britská v tom nezaostáva. Lady Jane Grey bola kráľovnou Anglicka celých deväť dní avšak krátko po zosadení z tróna prišla o svoju hlavu. Takto sa to stalo v našom svete. Zatiaľ čo tri autorky sa rozhodli si tak trošku dejiny podať a prerozprávať ich trochu jemnejšie. Ocitáme sa v 16storočí v Anglicku a našu hlavnú hrdinku Lady Jane tu čaká podivný život, ktorý by jej nezávidela žiadna puberťáčka dnešnej doby. Miluje svoje knihy a zvyšok sveta pre ňu neexistuje. Jej drobná postava skôr dieťaťa a ryšavé vlasy nie je pre okolie moc príťažlivé i keď jej bratranec král Eduar si myslí opak. Eduar je smrteľne chorí a kedže nemá dedičov, ktorí by po jeho smrti zastali jeho miesto, rozhodne sa zosobášiť Lady Jane za istého Grifforda Dudleyho a ako bonus sa za ranného svitu mení v koňa. V tomto svete totiž žijú Ediani, ktorí sa za určitých okolností dokážu meniť v nejaké zviera. Krátko po svadbe sa Jane stáva kráľovnou ale nie každý to akceptuje. Je len figúrkou na šachovnici, ktorá sa má stať obeťou komplotu. Ako toto bremeno Jane ponesie i po boku svojho Edianského manžela?

Má drahá, znáte ta majestátní čtyřnohá stvoření naší země? No, jedno jste si vzala! ... 
( 77) 
Skrátka je to bláznivý príbeh, ktorý pobaví. Kniha sa skladá z dvoch častí. Tá prvá podľa autoriek sa má viac menej držať histórie (aj keď s menšími úpravami) a v tej druhej sa už jednoducho nechali unášať svojou predstavivosťou :) Ako prvé čím si ma táto kniha dostala bolo venovanie hneď na začiatku...


Pro všechny, kdo vědí, že pro Leonarda DiCapria bylo na těch dvěrích místa dost



Och starý dobrý Titanic. Ešte som sa ani nestihla začítať a toto mi vyčarilo úsmev. Keď sa k tomu teraz vraciam uvedomujem si, že i keď ma to bavilo a to hlavne tá prvá časť, keď som sa schuti zasmiala, druhá mi príde omnoho slabšia. Všetko začínalo byť až moc dokonalé a kazilo to svoje kúzlo. Akoby k sebe tie dve časti jednoducho nepatrili.


Máme tu tri hlavné postavy a to Lady Jane, Eduard a Grifford. Nenašla som si k nim nejaké silné putá ale i napriek tomu mi vcelku sadli. Hlavne sa mi páčilo, že každá postava má svoju kapitolu a videli ste svet i z iného pohľadu ako len jednej postavy.
Jane je v celej knihe menovaná ako Jana ( okrem teda obálky )ale pre mňa ostáva Jane čo mi viac vyhovuje. I Edianov som až do konca knihy volala Eidani, pretože sa mi to lepšie pamätalo  :)) Komolenie mien je u mňa bežné takže... ale vráťme sa k tým postavám.

 Jane je jednoducho knihomol, ktorá by sa najradšej zašila medzi kopu kníh a neriešila svet navôkol. V období v akom sa príbeh odohráva ženy neboli moc sebestačné a ich práva boli mizivé ale postava Jane mnohé menila a bolo fajn, že si do toho nenechala kecať. Síce občas sa v nej hormóny búrili ale pubertou prešiel každý :D
Časti s Eduardom boli trochu slabšie. Celý čas sa jeho život točí len okolo Jane a že umiera a pritom ešte žiadne dievča ani len nepobozkal. Čo sa mu udialo zo strany jeho najbližších bolo síce kruté ale na tú dobu to bolo asi bežné.
 S Griffordom alias G ako neustále vyžadoval, aby ho oslovovali boli kapitoly zábavnejšie. I postava Jane v jeho blízkosti bola uvoľnenejšia a doberanie medzi nimi bolo milé a vtipné.

Na jednej strane mi prišlo, akoby postavy mali dávno po 25 s takými starostami ale potom si uvedomím, že v podstate boli ešte príliš mladý a robilo mi to v mysli bordel. Tak rozdielny ten svet bol.
Nikdy jsem tě nežádal, abys mi pro jablka lezla na strom. A kdyžjsme u toho, jsem kůň, ne stupátko...(148)


Prečo som však nedala plný počet boli menšie preklepy ale hlavne to, že zrazu každý sa tam zázrakom stával Edianom a všetci voči sebe cítili lásku ale nikto to tomu druhému nepovedal. Toľko krát sa tam schyľovalo k obyčajnému bozku a nič z toho, že som mala pocit, že sa v tom autorky vyžívajú :D Je to proste mix rozprávky a histórie. Chcete podať nejaké informácie ale nechcete povedať nič zlé. Takže som sa nakoniec rozhodla pre také slabšie 4hviezdičky a uvidíme čo prinesie ďalšia kniha autoriek.





Za poskytnutie e-booku k recenzii Ďakujem 




2 komentáre:

  1. Láká mě spojení pohádky a historie. Knihy, koně, Anglie ... To je moje :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Síce tam je len ten jeden kôň a má to svoje muchy :D Ale má to i v sebe určité čaro :) Ukážka je k dispozícií Free takže skús na to kuknúť či ti to sadne :)

      Odstrániť