streda 17. januára 2018

🐺 Knižná výzva 2018 🐺



Tento rok chcem začať niečim iným čo by ma nakoplo. Minulý som totiž svoje čítanie odflákla a dosť ma to mrzí, že som knihám nevenovala viac času. Pravdou je, že ma chytil totálny blok a držal sa ma dosť dlho. Predstavte si, že si otvoríte knihu s veľkou chuťou pripravená do nového príbehu a nakoniec neprečítate ani kapitolu a knihu jednoducho zaklapnem a hneď odložím. Nie žeby bola zlá ale je to akási nechuť a pocit, že Vás to nudí. Našťastie to vyzerá, že blok pominul a keď mi prišlo upozornenie na GR, aby som si aktualizovala nový reading challenge napadlo ma, že si to trošku vylepšiť. Na GR síce ostávam na 70knihách (verím, že teraz to už dám) ale pridala som si svoju vlastnú výzvu. Inšpiráciou bola filmová výzva z minulého roku, ktorá ma bavila. Ak chcete, aby ste ju splnili knihy musia spĺňať určité pravidlo. Pre svoju výzvu som si vybrala 37bodov, ktoré Vám tu teraz vypíšem. Chcem si tým proste zaručiť, že si prečítam z každého kúta niečo a nebude to len o číslach. Ak Vás to zaujme kľudne sa pridajte, hnevať sa isto nebudem :)

1. Menovci = autor nesie krstné meno rovnaké ako Vy
2. Rychlovka = kniha prečítaná za jeden deň
3. Lepšie ako kniha? = kniha, ktorá sa dostala na filmové plátno
4. Bude tu naveky = kniha, ktorá je najmenej o 100rokov staršia ako Vy
5. Nepatrí mi = kniha, ktorú ste si požičali
6. Bichličkamá viac ako 600 strán
7. Oslňujúca navonok = je jedno čo sa v nej skrýva, pritiahla Vás k nej jej obálka
8. True story = kniha inšpirovaná skutočným príbehom 
9. New = novinka v roku 2018
10. Dráčci = fantasy plná drakov

11. Dávno zabudnutá = kniha, ktorá čaká vo vašom TBR už ''veky'' na prečítanie
12. Rodáci = autor pochádza z krajiny ako Vy
13. Aj málo stačí = kniha, ktorá má menej ako 150strán
14. Ospevujú ju iný= knihu, ktorú Vám odporučí niekto známy
15. Narcis = kniha o knihách
16. Winner = vyhrala svoju kategóriu na GR za rok 2017
17. Bez obrázkov to nejde = grafický román
18. Už sme sa stretli = kniha, ktorú ste už aspoň raz prečítali
19. Jedna nestačí = prečítať trilógiu
20. Mini = jej veľkosť je pocket size čož je cca 10.8 x 17.5cm (niečo ako malý slovník)

21. Seberovní = autor rovnakého veku ako Vy
22. Byť či nebyť = prečítať Shakespeare-ovku
23. Čie sú to tie tesáky?! = kniha o vlkodlakoch či upíroch
24. :-* = romantika v nej nesmie chýbať
25. Cudzojazyčná = prečítaná v inom ako slovenskom či českom jazyku
26. Všetci ich milujeme = kniha, ktorá ukrýva v sebe mapu
27.  Who? = v názve nesie meno hlavnej postavy
28. Stačí počúvať = audiobook
29. Deň čo deň = písaná vo forme denníka
30. Z iného sveta = príbeh sa odohráva vo vesmíre

31.  Just one = kniha s jednoslovným názvom
32. Niečo ako Holmes = detektívka
33. Banned = kniha, ktorá bola alebo je zakázaná v nejakej krajine
34. Keď to vše skončí = dystopia/ post-apokalyptická kniha
35. Magic = kniha plná kúziel
36. Škaredé káčatko = kniha s nie moc peknou obálkou
37. Retelling = inšpirovaná rozprávkou


Tak to by bolo vše. Napadajú ma ešte nejaké body ale to si nechám na ďalší rok :D Síce to nezahŕňa tých 70kníh ale po splnení to istí 39 a preto na tom budem silno makať. Verím, že sa mi dostanú do rúk skvelé kúsky a tento rok s nimi nebudem bojovať :D Máte i Vy svoje výzvy alebo sa nechávate jednoducho unášať tým čo príde? :) 
Čítaniu zdar :)





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára